ستاد هماهنگی خدمات سفر دائمی شد/ فعالیتهای فرهنگی گردشگری نباید موقت و مقطعی باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نشست خبری مرکز پایش و مدیریت سفرهای کشور با حضور انوشیروان محسنی بندپی معاون گردشگری کشور و دبیران ستاد هماهنگی سفر هفدهم فروردین ماه در معاونت گردشگری حج و زیارت برگزار شد.
محسنی بندپی معاون گردشگری نیز در صحبت هایی گفت: از همه عزیزانی که کمک کردند تا خدمات در جای جای کشور ما انجام شود، قدردانی میکنم. امسال سه راهبرد و تکلیف ما داشتیم که انجام دادیم و اقای رییس جمهور هم نظارت کردند.امسال بار اصلی به دوش دبیران اجرایی بود.
وی در ادامه افزود: تقریبا بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر نیروی انسانی ماهر و متبحر در دوران نوروز فعال گ و ۳۵۰هزار نفر عزیزان پلیس راهور شبانه روز مشغول کار بودند و خوشبختانه ما بهبود خدمات را شاهد بودیم. مسمومیت های ناشی از گاز دی اکسید کربن امسال خیلی کمتر از قبل شد. امسال هیچ جایگاه پمپ بنزین صف و مشکلداری نبود. تبلیغات شرایطی را فراهم کرد که مناطق کمتر شناخته شده و نوظهور در مقصد گردشگران شناخته شدند.
وی با ارائه امار افزایش درصد بازدید استان ها گفت: ما نباید کارها را مقطعی و موقت و بازه کوتاه ببینیم . پس نگاه ما باید کلان و سیستمی باشد. ۲۸هزار دقیقه صدا و سیما تولید محتوا داشت و شبکه های استانی هم پای کار بودند. اموزش میتواند به تغییر نگرش و رفتار احاد جامعه بیانجامد. تلاش داریم ستاد را دائمی کنیم و به خدمت دوستان در دستگاه ها برسیم و یک کمیته جدید هم از محیط زیست به ما ملحق شده است.
وی اظهار داشت: در اولین فرصت هم از همه دست اندرکاران ستاد تجلیل خواهد شد و این خیلی ارزشمند است که نباید اینکار از فروردین بگذرد. امار ارائه شده از ۲۵اسفند تا ۱۵فروردین است که دکتر فاطمی مطرح و اقای وزیر هم در تلویزیون صحبت کردند.
وی در بخش پرسش و پاسخ گفت: ما در غیر مناطق ازاد سامانه های نظارتی ۳۰۱هزار تلفن و شکایت مطرح شد، حتی جامعه هتلداران اعلام کرد که کسانی قصد ماندن ده روزه دارند ۴۰درصد تخفیف هم دارند و ما شکایت خاصی از این جهت اقامتی نداشتیم.
۵۰درصد دوربین های کشور سرعت متوسط را میگیرد ما هم اول از اموزش و سپس تجهیزات و سوم ایمنی خودروها باید کار کنیم.
انتهای پیام/